T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GAZİANTEP / ŞAHİNBEY - Latife Özmimar İlkokulu

Haberler

Mrt

Okulumuzda Akıl ve Zeka Oyunları Kursumuz büyük bir ilgiyle devam ediyor. Öğrencilerimiz akıl yürütme, çok yönlü düşünebilme, el göz koordinasyonu gibi becerilerini eğlenerek geliştirmeye devam ediyorlar.

Mrt

Okul Sporları İlkokul Fiziksel Etkinlikler (İFET) 

Okulumuzda Sınıflar Arası yarışmalar düzenlendi. Öğrencilerimizi tebrik ediyoruz.

Mrt

 Bugün Türkiye Cumhuriyeti tarihi boyunca anlatılmış anlatıldıkça destanlaşmış Çanakkale Zaferi'nin yıldönümünü kutlamak, vatan uğruna can veren aziz şehitlerimizi anmak üzere toplanmış bulunmaktayız. Öyle bir zaferdir ki Çanakkale, bizi parçalama hırsına bürünmüş düşman ordusunun geldiği gibi gittiği bir zafer...  "Hey on beşli, on beşli" diye nice annelerin ağladığı, giden çocukların geri dönmediği, okulların mezun veremediği, kanların döküldüğü ve döküldüğü yerin vatan toprağı olduğu bir zafer... Anafartalar, Conkbayırı, Seddülbahir, Arıburnu'ndan saldırıp da geri püskürtülen düşman askerlerine geçit vermeyen zaferdir, bir destandır Çanakkale!

  Başkomutan Mustafa Kemal Atatürk'ün önderliğinde, ayaklarında sırıklarıyla ölmeye giden vatan evlatlarının tüm imkansızlıklara rağmen düşmana Türk'ün gücünü gösterdiği bir zaferdir. Askerlerimiz, garbın çelik zırhlı duvarına karşı karadan ve denizden iman dolu göğsünü siper etmiştir. Gemilerini toplarla dolduran düşman askerlerine karşı, yüreğini vatan sevgisiyle dolduran askerlerimiz Türk'ün gücünü dünyaya göstermiştir.

  18 Mart 1915 günü denizden gelen düşmanın hüsrana uğradığı zafer günüdür. Çanakkale boğazını gemilerle geçemeyen düşman kuvvetleri, topraklarımıza karadan girmeyi denemişlerdir. 19. Tümen Komutanı Mustafa Kemal Atatürk -Süngü tak- emrini vermiş, düşmana karada da hüsrana uğratmıştır.

  "Ben size taarruz emretmiyorum. Ölmeyi emrediyorum" tarihin görüp görebileceği en büyük siper savaşını başlatan o cümle yankılanınca Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ten, vatan evlatlarımız ölmeye gitmiş ve Çanakkale geçilememiştir.

  Türk askerinin iman dolu göğsünde merhametin, vatan sevgisinin ve ahlakın yaşadığı yaşatıldığı Çanakkale Zaferi, düşman askerinin insanlığı ve ahlakı öğrendiği "Centilmenler Savaşı"dır.

  Bağdat'tan, Halep'ten, Bakü'den, Kars'tan, Diyarbakır'dan, Ankara'dan ve yurdun dört bir yanından vatan evlatlarının koyun koyuna yattığı yerdir Çanakkale.

Çanakkale, vatan şairimizin;

 "Sahipsiz vatanın batması haktır,

  Sen sahip çıkarsan bu vatan batmayacaktır." dediği, aslan neferimizin yattığı yerdir.

Çanakkale, İstiklal Marşımız'da yazan;

 "Bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı;

Düşün altında binlerce kefensiz yatanı." dediği, kendini tarihe veren binlerce isimsiz şehidin omzunda bir abide gibi yükseldiği yerdir.

"Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın

Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.

Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın

Bir vatan kalbinin attığı yerdir."

Bizlere bu kutlu zaferi armağan eden başta Ebedi Başkomutan Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere, Türk ordusunun kahraman evlatlarını, aziz Türk ulusunu ve vatan uğruna hayatını feda eden bütün şehitlerimiz bir kez daha rahmet ve şükranla anıyoruz. Ruhları şad olsun.

Mrt

Kahraman ordumuzun tüm zorluk ve imkansızlıklara rağmen cansiperane bir şekilde mücadele ettiği sadece Türk tarihinin değil Dünya tarihinin de akışını değiştirerek, zaferle taçlandırdığı tarihin en büyük zaferlerinden olan Çanakkale Zaferinin 109. yılı münasebetiyle 25 Aralık Panaroma Müzesine gezi düzenledik.

18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin anlam ve önemini düzenledikleri bu gezi ile öğrencilerimize anlatan ve farkındalıklarını artırarak vatan sevgisi aşılayan öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.

Mrt

Our project aims to raise individuals who are sensitive to the environment, starting from early childhood. Project steps will be prepared and implemented in accordance with the development levels of 4-6 year old students. With the activities associated with the achievements and indicators in the program, children will be supported to find creative solutions for nature and will be made aware of what to do to preserve the balance of nature. We are happy to join hands for nature in our project that attaches importance to cooperation and interaction .

 

Projemiz ile erken çocukluk döneminden başlayarak çeyreye duyarlı bireyler yetiştirmeyi amaçlanmaktadır. Proje adımları 4-6 yaş öğrencilerinin gelişim düzeylerine uygun olarak hazırlanıp uygulanacaktır. Programdaki kazanım ve göstergeler ile ilişkilendirilen etkinlikler ile çocukların doğa için yaratıcı çözümler bulması desteklenecek ve doğanın dengesinin korunması için yapılacakları fark etmesi sağlanacaktır. İşbirliği ve etkileşime önem veren projemizde doğa için el ele vermenin mutluluğunu yaşıyoruz

Mrt

Rahmet, bereket ve oruç ayı olan Ramazan; kardeşlik ve sevgi bağlarının güçlendiği, ruhlarımızın güzel öğütlere ve uyarıcı telkinlere açık olduğu, manevi duygularımızın canlılık kazandığı, birlik ve beraberliğimizin daha da güçlendiği kutsal ve uğurlu bir aydır.

Mrt

Günün Anlam ve Önemi

Bugün İstiklal Marşı'nın kabülünün 94. yıldönümü. Mehmet Âkif Ersoy tarafından kaleme alınan bu eser, 12 Mart 1921'de Birinci TBMM tarafından "İstiklâl Marşı" olarak kabul edilmiştir. 1921 yılında yapılan yarışmaya 724 eser katılmış ama Mehmet Akif Ersoy'un yazdığı eser, 12 Mart 1921'de TBMM'de İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir. İstiklal Marşımızın ilk iki kıtası protokol gereği bestelenmiş olarak okunur.

Türk Kurtuluş Savaşı'nın başlarında, İstiklâl Harbi'nin milli bir ruh içerisinde kazanılması imkânını sağlamak amacıyla Maarif Vekaleti, 1921'de bir güfte yarışması düzenlemiş, söz konusu yarışmaya toplam 724 şiir katılmıştır. Kazanan güfteye para ödülü konduğu için önce yarışmaya katılmak istemeyen Burdur milletvekili Mehmet Âkif Ersoy, Maarif Vekili Hamdullah Suphi'nin ısrarı üzerine, Ankara'daki Taceddin Dergahı'nda yazdığı ve İstiklal Harbi'ni verecek olan Türk Ordusu'na hitap ettiği şiirini yarışmaya koymuştur. Yapılan elemeler sonucu Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin 12 Mart 1921 tarihli oturumunda, bazı mebusların itirazlarına rağmen Mehmet Âkif'in yazdığı şiir coşkulu alkışlarla kabul edilmiştir. Mecliste İstiklâl Marşı'nı okuyan ilk kişi dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi Tanrıöver olmuştur.

Mehmet Âkif Ersoy İstiklâl Marşı'nın güftesini, şiirlerini topladığı Safahat'a dahil etmemiş ve İstiklâl Marşı'nın Türk Milleti'nin eseri olduğunu beyan etmiştir.

İSTİKLAL MARŞI'NIN BESTELENMESİ

Şiirin bestelenmesi için açılan ikinci yarışmaya 24 besteci katılmış, 1924 yılında Ankara'da toplanan seçici kurul, Ali Rıfat Çağatay'ın bestesini kabul etmiştir. Bu beste 1930 yılına kadar çalındıysa da 1930'da değiştirilerek, dönemin Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Şefi Osman Zeki Üngör'ün 1922'de hazırladığı bugünkü beste yürürlüğe konmuş, toplamda dokuz dörtlük ve bir beşlikten oluşan marşın armonilemesini Edgar Manas, bando düzenlemesini de İhsan Servet Künçer yapmıştır. Üngör'ün yakın dostu Cemal Reşit Rey'le yapılmış olan bir röportajda da kendisinin belirttiğine göre aslında başka bir güfte üzerine yapılmıştır ve İstiklal Marşı olması düşünülerek bestelenmemiştir. Söz ve melodide yer yer görülen uyum (Prozodi) eksikliğinin (örneğin "Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak" mısrası ezgili okunduğunda "şafaklarda" sözcüğü iki müzikal cümle arasında bölünmüştür) esas sebebi de budur. Protokol gereği, sadece ilk iki dörtlük beste eşliğinde İstiklâl Marşı olarak söylenmektedir.

Mrt

Ben okuyorum, Gaziantep okuyor Projesi kapsamında oluşturduğumuz kütüphanemize kitap toplama kampanyamızda ulaştığımız Borusan Kocabıyık Vakfı dönüş sağlayarak öğrencilerimize kitap göndermiştir. Teşekkür ediyoruz.

Mrt

8 Mart Dünya Kadınlar Gününde okul idaremiz tüm kadın öğretmen ve personellerimzi ziyaret ederek hediye verdiler. Teşekkür ediyoruz.

Mrt

Doğanın Dengesi Elimizde / The Balance of Nature is in Our Hands Projesi Çalışmalarına Başladı

 

 

         Okulumuz  öğretmenlerinden Kader ATASOY’un yürüttüğü ‘’Doğanın Dengesi Elimizde/The Balance of Nature is in Our Hands’’ eTwinning projesi okulumuzda uygulanmaya başlanmıştır.

        Proje kapsamında öğrencilerimizde var olan kendine özgü ilgi ve yetenekleri olduğunu düşünülerek öğrencilermizdeki  bu potansiyeli açığa çıkarma konusunda rehberlik edilecektir. Projemizde her ay öğrencilerle farklı öğrenme merkezleri oluşturularak çocukların yaparak yaşayarak deneyim kazanmaları var olan ilgi alanlarını keşfetmeyi ve geliştirmeyi amaçlıyoruz.

 

   Proje Ortakları



1.    Kader ATASOY

2.    Serap YAĞCI

3.    Hülya AKDENİZ

4.    Yüksel Horuz KARTAL

5.    Nisa İrem KARATAŞ

6.    Emel AYAR

7.    Xeyale Zeynalova

8.    Ayşe ÖĞÜŞ

9.    Ülviyye MİKAYİLOVA

10.Ayşegül OKYAY

11.Duygu Gonca ERGİN

Mrt

Okulumuz MathMind Games eTwinning projesine ortak olarak katılmıştır.

Proje Yürütücüsü: Psikolojik Danışman Mehmet Can KAÇAN

Mrt

Öğrenilerimiz ders başarılarından dolayı ve Akıl Zeka Oyunları Turnyvasına katılım sağladıklarından ödül aldılar. Başarılarının devamını diliyoruz.

Mrt

Okulumuzda bugün Sivil Savunma Günü etkinliği kapsamında İtfaiye ekiplerimiz bilgilendirme çalışmaları yaptılar. Ardından yangın tatbikatı yapılarak kısa sürede okulumuz tahliye edilip toplanma alanlarında güvenli bir şekilde toplandılar. Yangın söndürme işlemleri gösterilerek öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin katılımı sağlandı. 

Mrt

Öğrencilerimiz Akıl ve Zeka Oyunları kursumuzda akıl yürütme, mantıksal ve çok boyutlu düşünme, dikkat ve konsantrasyon, el göz koordinasyonu ve sosyal iletişim becerilerini geliştiriyorlar. 

Şbt

Öğrencilerimiz Akıl ve Zeka Oyunları Turnuvasına katıldılar. El göz koordinasyonu ve akıl yürütme becerilerini göstererek yarıştılar. Öğrencilerimizi tebrik ediyoruz, danışmanlarımıza teşekkür ediyoruz.